3 Eylül 2009 Perşembe

Semt takımlarının futbolsevere hissettirdikleri

Kent takımlarının, semt takımlarının kendine has bir kültürü olduğu düşüncesindeyim. Büyükşehir’leri ayrı bir yere koyarsak, diğer kentlerimizin taraftarları maalesef ki büyük takımların cazibesine kapılıp kentlerinin takımlarını unutuyor. Bu yüzdendir ki deplasmana giden büyük takımlarımız çoğu maçta ev sahibi gibi taraftar desteği alabiliyor…

Şimdi bunu kalkıp da bu yazıda araştırmaya kalkarsak işin sonunu getiremeyiz. Bu köklü bir hadise. Şahsen önce sizden önceki kuşağın kent takımına sahip çıkması gerekiyor diye inanıyorum. Özendirilmesi gerekiyor kısacası… Sonrasında da yönetimlerin tribünleri doldurmak için teşvik edici çalışmalara imza atması gerekiyor (bkz. St. Pauli). Taraftarın da kendince çalışması, grup, dernek vs. gibi sosyal çalışmalarla çevresindeki dostlarını bu gibi oluşumlara dahil etmesi büyük önem taşıyor kent takımlarının alacağı destek için…

Elbette yazdıklarım şahsi fikirlerim… Bunları yazmamın sebebi ise Giresunspor. Bir futbolsever dostum ile sohbet esnasında kent ve futbol kültürünün diğer ülkelere nazaran bir türlü istenilen noktaya erişemediğinden söz ettim. O’nun koyu bir Giresunspor taraftarı olduğunu biliyordum. Neyse söz, hafta sonu oynanacak Bank Asya 1. Lig mücadelesine, Giresunspor-Karşıyaka maçına geldi. Karşılaşmanın İnönü Stadı'nda oynanacağını ve çok taraftar beklediğini söyledi. Giresun Stadyumu’nun tadilatta olduğunu ve yaklaşık üç maç için İnönü’yü kullanacaklarını öğrendim…

Hafta sonu iki ekip, gurbette puan mücadelesi yapacak anlayacağınız. Maçın şöyle ilginç bir noktası daha var; Karşıyaka da bu yıl henüz taraftarıyla buluşamadı. Bu nedenle Kaf-Kaf’ların da büyük çoğunluğunun İstanbul semalarında olacağını tahmin ediyorum. Ve seyrine doyumsuz bir maç bekliyorum. Hücumu seven iki takım umarım dolu tribünlere oynar. Umarım İstanbul’daki Giresunlular takımlarını yalnız bırakmaz ev sahibi oldukları maçta. Kısacası İstanbul’da yaşayan Giresunsporlular, bulamayacakları bir fırsat yakalıyor. Bank Asya’da bu yıl sadece Kartal maçında seyredebilecekleri takımı, üç maç İstanbul’da oynayacak… Bu şans geri çevrilmez Giresun taraftarı…

Giresunspor benim için sadece bir çıkış noktasıydı… Zira Giresunlu değilim… Ancak kent takımı, semt takımı konularına büyük sempati duyarım. İstanbul’da yaşıyorum ve kendi semtimin takımının maçlarına katılmaya özen gösteriyorum. Ve kesinlikle tavsiye ediyorum. O beton dökülmüş tribünde kurduğunuz kalıcı dostluklar, takım-taraftar arasındaki sıcak ilişki, maç öncesinde deplasmana gitmek için bin bir emek harcanarak düzenlene organizasyonlar, tatlı telaşlar, transferler, lokaldeki keyifli sohbetler kısacası birçok konu var onları büyük takımlardan ayıran…

Hiç yorum yok: